34

An even better deal for SIM unlocked Nokia Lumia 925 in Canada: $575

Nokia Lumia 925

We’re not too privy on the various outlets for buying SIM unlocked phones up in Canada, but if you are, then you may want to pay attention. Earlier this morning, we reported that Expansys Canada was selling the SIM unlocked Nokia Lumia 925 for CDN $714.56, which seemed a bit pricey for our tastes and evidently yours (Expansys has a mixed reputation, according to comments).

Now, a reader has pointed out that the device is also available via OmegaCell and for a much more affordable CAD $575. That’s certainly a mention-worthy difference and our tipster notes that OmegaCell is a legit and reliable outlet—once again, we’ll leave that part up to you.

Regardless, you now have options should you be longing for that metal Lumia 925, one of our favorite phones these days.

Source: OmegaCell; Thanks, AccentAE86, for the tip!

0
loading...
0
loading...
0
loading...
0
loading...

Reader comments

An even better deal for SIM unlocked Nokia Lumia 925 in Canada: $575

34 Comments

i believe this is the UK version; does have LTE or 4G..whatever you wanna call it
i bought mine from clove, only took 3 days to ship from UK to CAN to my door
it is unbranded but the firmware didn't enable 4G, so i had to reimage it with EE firmware and 4G works now

OMG. I am on Rogers and about to sell this phone because it has np LTE 4g with 2600. I have an international version. I would love for you to help me do this. I have searched everywhere and can't find the answer to change the firmware on my international unlocked 925. So it is possible to have 4g/lte???

Hy Ferazzz,
I bought mine off clove.co.uk site, so i believe the product code was:
RM-892 VAR GB CV WHITE 059S917 ( UNBRANDED + NO 4G OPTION )
 
If you follow the instructions on the website on rewriting your firmware, use this one:
http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-925/231135-product-codes-lumia-9...
RM-892 VAR GB EE SL BLACK 059S7G4 ( UNBRANDED + 4G OPTION )
 
I didn't have any problems doing it at all, was very simple.
The firmware is unbranded as well and has no bloatware in it.
It enables 4G but since I am on Rogers, i was only able to get up to 30mb/s speed which is fine cause you really won't need 50mb/s and above (better than 6-7mb/s on non 4G)

Not much in it for those of us in US - it is $525 at TMobile at full price. but I can see this being a good deal for others.

The T-Mobile phone is not unlocked though. If you prefer AT&T, this would be a good option (not sure if it supports the LTE though).

An even better deal. I got one for 200 bucks in the box with wireless plate in red and wireless charger dock station. T-Mobile tho. It il definitely looks better than the 1020 very pretty.

An even better deal. I got one for 200 bucks in the box with wireless plate in red and wireless charger dock station. T-Mobile tho. definitely looks better than the 1020 very pretty.

If it's a T-Mobile US branded 925, then it would have both of those bands so it would work on Wind.

That is correct.  But Omegacell just told me that they are working on bringing in the T-Mobile 925 which is WIND/Mobi compatible.  They just need to figure out if they are unlockable first.

Such a shame that the Canadian carriers do not offer the 925, and that the Microsoft store at Yorkdale mall doesn't sell unlocked devices. I even asked Nokia if I could purchase a 925 directly from them, and the response was that I could get a 920 from Rogers even though I told them that I'm with Bell.

That's annoying. Apple Stores in Canada sell their iPhones unlocked, so why can't the MIcrosoft Store sell their phones unlocked as well?

This is quite tempting.  I can't seem to get the 1020 yet, and this was my second choice if I figured I couldn't live with the bump... hmm.

I saw the link and went to check out Omega Cell for myself.  Online chat was prompt and courteous.  Informed me to expect the 625 on their site in Sept.
Also just answered that the 925 is unbranded.
And say that they're working on the 1020, and it should be a couple of weeks!

Hey guys, you also gotta take note that the Omegacell price INCLUDES SHIPPING WITHING CANADA.  You gotta pay GST, but because this is an Alberta based business, there is NO PST.  

??  430 euro is $594 Candian dollars.  More expensive.  Not to mention, this is a tip for canadians, buying from the Netherlands isn't exactly practical for us.  

I've bought several phone from them before, they are genuine and they aren't fly by night. 
If you are on the Big 3 and want this, its legit. If you're even across the border and want it, its legit. 

It is the unbranded, unlocked model.  But as I mentioned above, they told me directly through twitter that they are working on getting the T-Mobile 925 with Band IV.  They just haven't figured out if they can get them unlocked yet.  Fingers crossed, because I am on WIND.