Skip to main content

Police officer avoids bullet thanks to the Windows Phone in his pocket

Nokia’s handsets are known for being quite indestructible. There’s a certain level of lore that surrounds a Nokia phone and how nothing can dent it. Which is why we’re not too surprised that a Nokia Lumia 520 helped a police officer in Brazil avoid a bullet.

An off-duty cop went to visit his parents and found the house was in the process of being robbed. The two crooks had taken the parents hostage and were gathering up items in the household. The off-duty cop was fired at twice before the crooks took off. One bullet missed the officer completely, while the other hit his Lumia 520 that was in his back pocket.

Lumia 520 Brazil Police

The officer (thanks Lumia 520) and his family are safe, but the criminals took off with items and have yet to be found. Of course most any other phone would have saved him from the bullet, but Windows Phone is the second-most popular OS in Brazil.

Source: Globo

Thanks for the tip everyone!

264 Comments
  • My 925 saved me from a Kamehameha
  • My 920 savsd me from an overload of stupid.
  • Lol!
  • The power of Nokia. The things Microsoft can do with that company are limitless...
  • I killed Superman with a green Lumia 1520!
  • Now you need to go get a yellow 930 to defeat the Green Lantern.
  • You mean with kryptonite on it, right?
  • +1
  • Lol, nice one
  • Lol thanks
  • Lol, ka me ha me.... Haaaaaaa
  • Upvote
  • +icon
  • My 1020 deflected a Sho-Ryu-Ken!!!
  • You win comment of the day! lmao
  • ""Of course most any other phone would have saved him from the bullet" This is where you're wrong Sam.
    Only a Nokia does that! :P woot woot
  • Yeah, a Samsung would be pierced like paper
  • Agree, but maybe a Sony wouldn't. Doesn't really matter, Lumias are the best.
  • Truly said!
  • Agree!!!!
  • There was a similar article in AndroidCentral few years back ... The phone was an HTC Incredible.
  • I was about to share this article with my friends on facebook but...this sentence prevented me   +720
  • Lolz
  • c# answer: string whatwillisay() { string answer = "l"; while (true) { answer += "o"; } answer += "l"; return answer; } Guess it is, loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool
  • Can my 822 help me survive Third Impact? :o
  • Wow! Now how about 1520 as a bullet proof vest.. Nokia FTW!
  • I second that.
  • Not even a bullet can go through your screen amazing
  • You can't make this shit up
  • hahaaaa LOVE IT
  • Hahaha!
  • Glad everyone made it out unharmed. Hope they find who did it
  • It's Brazil... They will never find the culprits..
  • Please, looking at your name I can guess you're Brazilian. Of course the'll find the culprits, arrest and prosecute them. The thing is that after a couple months the crooks will be released because of our laws. 
  • I am Brazilian ... and agree.
  • ...and Nokia should send him another phone.
  • Nokia would. Wonder if MS will.
  • Why? the phone didn't suicide
  • omg! was thinking this before I saw this :) lol I said joe bel. to send him a 1520 ;)
  • That third sentence in the first paragraph is missing the word "why"
  • Thanks. Added my missing 'y'
  • Cooll
  • The power of a Lumia lol. This is good but more importantly thank goodness the man is alive and well.
  • Not shocked this happened in Brazil...but wow Lumia. Good thing I usually keep mine in my upper front pocket (near my heart) in my north face
  • From now on, I'll put my lumia in my back pocket. I don't wanna lose it
  • If he had a Nokia 3310, the bullet would ricochet and kill all robbers. After that it would travel to the next grocery store and get a bottle of milk.
  • Lmao
  • Lmao. Police: Who killed the robbers?!?
    Victims: The Lumia....did...........
  • Lol made my day too :D
  • lumia? did you mean 3310?
  • You sir just made my day.
  • ... after getting shot. the 3310 would probably still be able to stand upright and dance around too!!
  • Sir, you simply are a genius xD
  • Comment of the day.lmao
  • Laughing in class like an idiot..
  • ...drink the milk then return the bottle for the deposit the next day.
  • Here, have all my internets.
  • LOL :)
  • My Nokia 3310 break rocks and avoid an .50cal bullet.
  • Another reason for Microsoft not to get rid off the name Nokia, this is one of the well known aspect of Nokia. "its really hard even though its plastic" xD
  • I think it's impossible because Nokia name belongs to Nokia. And Microsoft only acquired the devices part of them.
  • Lumia proof vest LOL
  • So a vest to keep out lumia's.... well i suppose an apple nut would want one.
  • Burn him at the stake!
  • But why didn't he just throw the Nokia phone at them?
  • If it was a 3310, throwing it would create a black hole. May not happen with a 520, but you never know.
  • No, but the robber definitely would have exploded.
  • Man we gotta get us some Nokia Windows phone suits now! Amazingly a 520 no less!
  • Ms's 1st military spec phone should be called the Nokia Lumia Flak
  • I can't stop smiling. LUMIA FTW!!!! Glad everyone is ok
  • Positive story - love it.
  • These are probably the stupidest crooks I've ever seen. Why would shoot at his hip :o
  • Millions of people can shoot a gun, but only a handful can actually hit anything.
  • As the US army has proven time and time again XD
  • It's a good thing the criminal did!
  • Only peace officers and psychopaths shoot to kill, guns are mostly used for intimidation. These dirt-bags were probably out to make a quick buck and were walked in on unexpectedly. The officer probably identified himself, and the robbers went to shoot in his general direction to scare him off and make their escape. When the officer saw that they were going to shoot he probably ducked and turned, and one of the bullets got a 'lucky' shot on the officer's side. Thankfully our protagonist of this story has good taste in phones. Surely a super thin iPhone would not have enough substance to help much of anything.
  • Ever see iPhone smash
  • Not really: if you pull your gun, in self defense, you better aim to the big, and easier target, the torso. Pull a gun and not using it is the best way to get yourself killed.
  • They're the bad guys, most bad guys don't know how to shoot guns or even how to hold them
  • KNOCK-YA!!! Way to go Nokia and the officer.
  • I find it interesting that it's a 520, because afaik, the 520 doesn't use Gorilla Glass, just some sort of cheaper regular glass?
  • My thought too
  • Exactly!
  • Most phones can stop bullets, just depends on the material they were made in and the angle/speed of the bullet
  • Thank god... The man and his fam are safe... Keep silence for 1min for this sacrificing lumia...
  • Don't worry, the phone is making calls just fine. It just needs a new glass.
  • Omg is the phone still ok??
  • OMG
  • You mean, is the bullet ok?
  • 3310: "Son, I am proud."
  • lol +3310
  • LOL!
  • 520: "Thanks, dad."
  • Lol +620
  • 720: I knew my little borther would do it one day....
  • I was gonna sell all of my Nokia phones down at the market, but on my journey there, a man fired multiple shots with his Uzi! The gorilla glass on 2 of my phones is now scratched and the dent in my 1020 is gonna cost over $30, safe to say that I took a picture of the man running away from 700yrds and zoomed in, the police scanned the 35mp image and got him the following day :D
  • good story for a lumia ad maybe :p
  • +920
  • Awesome! Nokia FTW Posted via the WPC App for Android!
  • I still use my good old 5220 sometimes as a hammer
  • Nailed it...!!! lol
  • -1
  • Gonna have to buy a few more 1520s to wrap around me when visiting Brazil for the World Cup! Lol
  • That's gonna be trouble lol.
  • Not a Samsung or an iPhone it wouldn't. You can't simply destroy a Nokia. You may shoot it but you'll only get the same result you would if you dropped an iPhone. :P
  • Well said...
  • That's pretty cool. Though it's sad that some people are willing to possibly murder someone just to get some material items.
  • Unfortunately this is the world we live in
  • If he'd have a Samsung he'd be dead by now
  • If it was a Sony the battery would have exploded and caught fire before he even got to the house.
  • That could be the same with Samsung. The only thing is Samsung would say it's the cops fault
  • Apple would sue Samsung as they probably have patented exploding batteries.
  • HAHAHAHAHA made my day. Posted via the WPC App for Android!
  • For some reason I find this hilarious.
  • Its Nokia, not windows phone.
  • Nope
  • Forget it, it's WPCentral. Of course they'll write this as if it was some Microsoft-merit. Because it was obviously one tile that left the phone to stop the bullet. =P
  • They mentioned how "other" phones would've probably done the same thing, though, so its not like its full of Microsoft praising, plus, its just in the title. They mentioned that it was a Nokia plenty of times.
  • Sure but come on...it's not because it's a WP. It's because it's a Nokia that the guy's alive. And I very much doubt "other" phones would have survived with just a shattered screen. Actually...I'm pretty sure the likes of Samsung or iPhone would have turn into a million pieces (Samsung would have exploded before, though). ;D
  • There is a guy who almost chainsawed his leg off, but his HTC one saved his life. It withstood the force of the blades -- Bam --
  • Edit: looks like there was actually a case over it. That changes things.. http://www.reddit.com/r/pics/comments/1ztub6/cell_phone_saved_workers_le... -- Bam --
  • My HTC 8X helped me survive a Zombie Apocalypse, a Sniper, and Yoshi's Smash Power. LEL
  • But can it take bullet for you?
  • My 8X can, depending in the round of course. That's what is missing from this story. I've heard accurate accounts of a .25 round bouncing off of a person's belly. By that same token, a slug from a 12ga will go through a Kevlar vest at a distance up to 10 yards. The 9mm is a favorite for law enforcement, more for its lack of true stopping power (read lethal force), such as the .357 Magnum, or better yet, the .40. You can't prosecute a dead man. However, one must also consider that the cheapest round you can buy, which is the .22LR, also most kids' first gun, can be considered the most deadly, as it has a propensity to penetrate a body and then bounce of bones and then tumble creating more havoc and damage than if it were just a through and through. Also makes less external damage, hence its popularity amongst organized crime enforcers. Less holes = less blood = less to clean up. Just some food for thought. What kind of bullet was it?
  • What do you mean 'most kid's first gun'?
  • I think he means rifles for kids learning to hunt.
  • Two things to say:
    #1: People actually reply to my comments?!
    #2: Hell yes. It can take a tank shell. Come at me tank.
  • My 1020 saved me from a gang that wanted to jump me. I just used my camera's flash to blind them...then I ran
  • Funny how Nokia had that zombie ad against the iPhone's flash being too bright
  • Ha ha ha Posted via the WPC App for Android!
  • Awesome!! Love ❤ my Lumia
  • Any other phone would have been a pain in the butt. Lol
  • Just think about it, not only the bullet itself, but the pieces of any other phone, if that was a Samsung, the battery would have exploded as soon as the bullet touched the phone
  • It's should be Nokia Phone on the title of news not Windows Phone lol...
  • Dude, they think OS protected police from bullet.
  • Yeah...maybe something like that :-)
  • I would of taped a 3310 to a 1020 and make a mini Nuke to take out out the robbers then throw the 3310 at a gas station to get me some snacks for the whoop ass I just did to the robbers'.
  • Well, glad the bullet didn't seem faster... LoL I would bet that if the crook tried he could not hit the tiny phone if he was trying. You can replace stuff, but people are one of a kind.... 
  • lol we've  been saying that Lumia is bulletproof, now it's proven LOL
  • U mean Nokia
  • After his phone screen shattered because of the bullet, for sure he just went to phone store to replace his nokia screen.
  • I duct taped a row of Lumia 920s to my car bumpers and got a 90% discount on my car insurance rates. Downside... very poor fuel mileage. #tonnage
  • Now, I need to carry around the Lumia 2520 in my pocket.
  • Bullet would've hit em if it was an Lagdroid or an ICrap :P
  • YES!  Go Lumia!!!
  • If the officer made fair use of his own weapon to defend his family and himself, he'd be arrested and 'people' would go rioting on the streets, burning buses, cars and even cats, saying how fascist and how violent the police are here in Brazil. Imagine how absurd it is to shoot a criminal who shot at you first with the intention of killing you! /s. Please think twice before visiting this Country for the World Cup. I'd not say Brazil is that bad, but it's complex to live/be here and avoid all bad stuff that can happen, like getting shot, mugged, raped, burned alive, stabbed, or/and taxed.
  • +2520
  • Oh damn, the Spainish goal keeper is going to change his name to Manuel A. Lumia....and they win the World Cup again
  • #lumia520 #yolo
  • Forget finding out who robbed the place.... This is Brazil, its the home of the greatest bubble butts in the world.. Go find one of them!!!!!
  • THAT. IS. AWESOME.
    Well I mean except for the bad guys getting away, but that's up to Batman now (even though he's in Gotham).
  • ...to the bat cave.
  • I don't think a galaxy or iPhone could have save them
  • the cop said afterwards that his 520 seemed faster
  • LOL
  • Chuck Norris vs Lumia 520
  • The Nokia name stays true!
  • Comment section is more like a comedy show. I can't stop laughing . I love it.
  • Yup
  • Alguem BR? AHUEAHUEAHUEAHUEAHUEAHUEA GIB WINDOWS PHON OR I SHOOT U
  • ...   uHEHUHEUEHEHEUEHEUEH xD
  • I left my L920 on the death star... still works :D
  • Lol Posted via the WPC App for Android!
  • 520: "I'll be back"
  • They need those in the hood!
  • Of course it was in Brazil...
  • So, a Windows Phone, literally, saved his ass?!?!?!?! F*cking A!!! I still remember that Flight Attendant, whose iPhone 4S killed her, and that Swedish (?) girl, whose Galaxy S4 blew up in her back pocket. Just goes to show, WP really IS the best!!!
  • Omg what happened about the iPhone?
  • She had gotten out of the tub and was electrocuted, presumably checking something. Apple said it could have been possible she was using a third-party charging set-up and the current may have ran from the outlet, across the outside of the charger, then along insulated exterior of the cable and also across the shielded body of her 4S, and then into her, thus killing her. Didn't buy that reasoning in 2012 when it happened any more than I do now. If I remember correctly, she was at home in The Philippines when this happened.
  • That's bad news, but I guess the outcome would be the same whatever phone she was using. Very unfortunate :/
  • Ummm I'm not too sure if a thin ass Samsung Galaxy would have been much help. Most others would probably have let the bullet get through a little bit more of the phone.. I'm just saying.. Nokia FTW!!
  • This is why I proudly own a Nokia Lumia Handset.
  • "I'm ok Master Chief. Putting catch robbers on your schedule for tomorrow." - Cortana after stopping a bullet.
  • Dam you got in before me, I was going to ask if he had 8.1 and if Cortana was hurt.
  • HA!
  • LOL
  • iPhone Falls to the floor breaks the screen. Nokia falls to the floor breaks the floor. :D
  • Hahaha...
  • It's like a Rush Hour movie. :D
  • Seems Stronger... ;)
    Nokia FTW
  • Second most popular here? Theres any source? Last year, even Symbian had more users in Brazil.
  • Wait....so he was basically shot in the buttocks then? meh...
  • The comments are amazing than the article lol. You guys made my morning such a great morning to start with. OT : Now lets create bullets out of 520's parts. Lol.
  • Even Nokia 3315Saved someone from bullet once.
  • Good thing he wasn't carrying a galaxy 5. Yeah its water resistant but it isn't bullet resistant
  • WP is the second favorite OS in Brazil?   YEA BRAZIL!! Also, yea NOKIA!!
  • I am a police officer and I have a windows phone. I'm going to show this to everyone (they all have androids). >:)
  • Do it do it!! :D
  • Ha ha! Posted via the WPC App for Android!
  • Nokia! Give the officer an Icon. That's good marketing.
  • Crappy ammo. A good round would have kept its jacket. This is still awesome though. :)
  • Lol Nokia. Fighting crime..one phone at a time.
  • There are Windows phones in Brazil?  Say whaaaaaat?  jk.
  • I am not surprised. 2 months ago I was so stressed out and threw my Lumia 520 into the wall. It barely got a tiny dent and continued working like a champ.
  • How disrespectful way to treat a Lumia, thank god it didn't decide to hit you back, you could have ended in hospital..
  • Thank God Cortana wasn't there yet.
  • Nokia 1100 is the strongest!
  • Wow, that beats having a bullet lodged in your butt cheek Posted via the WPC App for Android!
  • Lol
  • Bad thing in nokia is it dont have many apps and games
  • it has enough games and its bulletproof.what more do you need?
  • Are u even using a Nokia pirate..
  • That is last years comment
  • Well it just got the Save Your @ss app that you won't find in iTunes and Google Play.
  • I don't know if 'any other phone would have done that'. I have a Lumia 820. While I was riding a two-wheeler, it popped out of my shirt's pocket and fell on road. It was crushed by at least 3 different vehicles.  I was already thinking of the loss and which phone to buy when I saw it. To my surprise, the phone didn't even switch off! I could hear the ring but could not do anything as the screen was shattered. I just got the screen replaced and it was as good as new. the back panel, and internal circuitry was simply un-scratched. I don't think any other phone has that kind of a build quality.
  • is cortana ok?????????
  • Lmao
  • http://m.youtube.com/watch?v=JIhzSk1mWEA
  • http://m.youtube.com/watch?v=wNSFRUzTxlo
  • Omg dont say the officer was shot by .44 magnum.
  • If anyone believes a phone can stop a bullet their stupid
  • Their stupid...ok.
  • That's the Power of Nokia and this is one reason why we believe Nokia devices..
  • From now on, soldiers in the world will receive a nokia bulletproof vest, 20 times better than DragonSkin xD Future Weapons program should show nokia vest for the next episode xD
  • Lol, Nokia 3310 is the best!!!
  • Send this man a 1520 Nokia!!
  • Wow now am gona wear a lot of lumias and going to war in Afghanistan..Whos there....
  • Cortana Stop that bullett
  • Cortana "Ok Stopping the bullet for you"
  • Nokia should have marketed its phones as being bullet proof to answer its rivals' shock proof and water proof phones.
  • Now Nokia must mention new specification on the box of Lumia 520 'Bullet Proof'
  • Brazil. Bring on the Olympics. Jees.
  • my lumia 925 saved me from chuck norris' roundhouse kick
  • His phone looks like every iPhone I see in person. "I swear, I dropped it like 3 inches the day I got it".
  • My 1020 saved me from an Iphone 5s
  • Lol +925
  • +521
  • There are many other cases also were I heard that nokia mobile saved a person from bullet... But Nokia's build in quality is certainly awesome
  • +520 +920
  • +520
  • Feeling proud of my 520... Glad the officer was saved :)
  • Most other phones would have saved him? No need to be modest about it, Nokia baby!
  • Nokias are always indestructible :')
    #MoreIndestructible
  • 20 bucks says the phone still technically works.
  • I used to be a policeman in Brazil, then I took an arrow to the ass.
  • Lmao. xD Hillarious Skyrim reference. +1520 I bet they didn't have 520s in Whiterun.
  • Lol dem guards need a nokia strapped to their knees Posted via the WPC App for Android!
  • My 520 save from gun ramboo,,,
  • While the Nokia 520 is saving people's behinds, the iPhone 5c is burning* them. *in reference to the high school girl whose 5c burned through her back pocket
  • ...and now every country is like, let's upgrade - https://twitter.com/SanjayAtPilcrow/status/462139879258722305
  • Live tiles block bullets! Posted via the WPC App for Android!
  • Glad to know they are safe
  • My phone fell down.. Screen breaks... But bullet hit,, it becomes bullet proof... LOL....
  • Good thing he wasn't running 8.1 with transparent tiles. The bullet would have gone straight through.
  • Lol
  • I fell down my 520 from bullet bike, nothing happens
  • They tried to shoot him in the ass? That's just below the belt!
  • I beat Chuck Norris with my Lumia 520 that too twice
  • Ok , they made it straight that its Windows Phone that stopped bullet. But is it WP8.0 or WP8.1 ? I am on WP8.1 , i just want to make sure. Maybe this transparent tiles cant stop bullets :( .    edit: Ohh... It was a Nokia , nvm... 
  • I bet Nokia will send the cop a new Lumia by tomorrow.
  • Right. And I bet if you dropped, the screen would break.
  • That is SO Brazil. It probably happened in Rio. But yeah, WP -especially the 520 - is very popular here in Brazil now, although LOTS of people are buying the Moto G, too...
  • If Skynet ever makes Nokias self aware...we're screwed.
  • It's the phone!  He's shooting at the phone!  Get away from the phone!
  • I say we all go to Discovery.com and put a request for the Mythbusters to test the Lumia models to see to what level they are bullet proof. They did test some phones in the past and they failed but, would love to see them retest this Myth. It looks like a small bullet, any idea on the caliber ? Sure a phone would (depending on where hit) block a small bullet but, depending on what type of gun and bullet would question how well it would hold up. Let's just say, I would not think I am superman and block a bullet because I had a Lumia....
  • Now we need people on youtube testing samsungs against gun shots
  • *Publicity Stunt*
    There you go.
  • He hated his Windows Phone so much. *RIP L520*
  • The other picture with the hole in the pocket was a pant pocket...dob they were shooting at his leg??? Really
  • How will can you shoot at a moving a target under pressure!
  • I won't ever look at my 520 the same way again.
  • Lol,
    I killed 100 Android users with my Lumia 520
  • Unmatched Nokia build quality.
  • Florence Nightengale used a Lumia 520 to patch wounds during the Crimean war. And it is an effitive dipilitory for those unsighly hard to reach hairy areas.